Annonsering i sökmotorer
Ett bra komplement till ditt SEO-arbete är att annonsera i sökmotorerna. Genom att köpa Google Ads syns du i Googles betalda sökresultat direkt. Vi hjälper er även med annonsering på YouTube och i det stora Display-nätverket. Givetvis hjälper vi dig även med annonsering på Microsoft Ads.
Var vill du nå dina besökare?
-
I Googles sökresultat får du både kvalitet och kvantitet. Det är en av de mest välbesökta platserna online, samtidigt som du också annonserar till just de kunder som söker på ordet du har köpt. Det skapar värdefull trafik till er webbplats.
Vi hjälper dig att identifiera viktiga sökord för er verksamhet. Genom att lära känna ert företag och era konkurrenter kan vi göra en analys för att hitta era viktigaste sökord.
I kombination med sökordsoptimering, som du kan läsa mer om här, möjliggör Google Ads och Microsoft Ads större synlighet för ditt företag.
-
Med Google Shopping hjälper vi er som är en e-handlare att visa upp era produkter med bild och pris direkt i sökresultatet.
Genom att synas på Google Shopping får besökaren snabbare en tydligare bild av dina produkter, innan den klickar. Det ökar chanserna för att den som klickar verkligen är intresserad av din produkt – och det är bara efter ett klick du betalar.
Produkter tillgängliga i Google Shopping syns även högst upp på sökresultatet allt som oftast, vilket innebär att det ibland kan vara viktigare att synas där än i det ordinarie sökresultatet.
-
Vill du nå ut brett till en stor målgrupp? Eller vill du nå ut till en nischad grupp som tittar på en viss typ av innehåll som är relaterat till er affär? Bägge alternativen är möjliga med YouTube.
Med YouTube kommunicerar även du med rörligt material och ger både produkt och varumärke en tydligare visuell kontext. Behöver du hjälp med att skapa själva innehållet löser vi det genom vår systerbyrå Content Innovation.
-
Med hjälp av en Display-kampanj hjälper vi dig och ditt företag att synas på webbplatser och applikationer mot relevanta besökare.
Displaynätverket är en utmärkt kanal att nyttja för remarketing, alltså annonsering mot personer som tidigare besökt er webbplats.
97% av internetanvändare använder Google – 61% söker dagligen. Har du råd att inte synas där dina potentiella besökare finns?
Så hjälper vi dig med betald sökannonsering.
Gemensamt för alla projekt och kunder vi börjar jobba med är att vi har ett grundligt uppstartsmöte. Vi måste känna er verksamhet för att kunna ge er allra mest för pengarna. Tillsammans sätter vi ramarna för ett lyckat och långsiktigt samarbete!
-
Vi inleder allt som oftast processen med att göra en sökordsanalys och identifiera sökbeteenden inom ditt affärsområde. Utöver att hitta era viktigaste sökord ger det även oss en möjlighet att lära känna er bransch.
-
När man annonserar genom att köpa sökord eller genom visuellt innehåll med Display- eller YouTube-nätverket är det viktigt att ha innehåll på webbplatsen som motsvarar det personen sökt eller tittat på. Allt för att förväntningarna ska infrias och konvertering ska ske. Vi går igenom era texter, bilder, filmer tillsammans och föreslår sedan förändringar samt hur det ska disponeras och struktureras.
-
Med tydliga annonser som går i linje med vad din potentiella besökare är på jakt efter ökar vi sannolikheten till ett kvalitativt besök. Detta gör vi genom att på ett informativt, men ändå klickvänligt sätt, formulera dina annonser så att ert budskap ska nå fram. Vi hjälper även till med att skapa visuella annonser anpassade för display-nätverket och YouTube.
-
Det dagliga optimeringsarbetet är där vi lägger mest tid på våra aktiva konton. Här arbetar vi ständigt med att revidera sökord, annonser och upptäcka nya möjligheter för oss att hjälpa er. Vet ni inte vad ni ska optimera er marknadsföring mot? Ingen fara - det hjälper vi er att identifiera och definiera.
-
Vi är givetvis tillgängliga hela tiden för dig som är kund - men med jämna mellanrum tar vi ett större möte där vi går igenom resultatet för vårt arbete och vad som är planerat framåt.