Kundcase: Meindl Sverige

Meindl har funnits på den svenska marknaden sedan 1989, och drivs här av jämtländska Moxter. Meindl erbjuder hållbara skor och kängor av högsta kvalitet för alla fötter. Kängorna används för bland annat för vandring, promenad, jakt och är populära inom yrkeskåren.

Vårt uppdrag

Always On Media och Meindls vägar korsades under 2020. Meindl hade då under många år varit beroende av sina återförsäljare bibehålla en hög omsättning på sina produkter online.

Tillsammans skapade vi en strategi för hur vi skulle öka Meindls egna försäljning online och i deras Concept Store i Östersund. Strategin innehöll en kombination av SEO, SEM och Paid Social.

Anna Rahm, VD Meindl Sverige

“Det är ovärderligt med en partner som ökar effekten av vårt innehåll”

Resultatet av vårt arbete

+40%

ökning av antal konverteringar från
Paid Social under 2023 mot 2022

-31%

minskad kostnad per konverteringar från Paid Social under 2023 mot 2022

+45%

ökning i organiska visningar på sökningar utan varumärkesnamnet under 2023 mot 2022

+28%

ökning av konverteringar från organisk söktrafik under 2023 mot 2022

Vill du veta mer?

Frida Åhlén, Social Media
073 8373768
frida.ahlen@alwaysonmedia.se

Kevin Wedin, SEO & Google Ads
076 6291803
kevin.wedin@alwaysonmedia.se