Kursledare: Frida Åhlén
Frida har arbetat med allt från små företag till stora organisationer och har
10 års erfarenhet av digital marknadsföring.
Denna kurs är en ultimat crash course – perfekt för dig som jobbar med kommunikation och vill fördjupa dina kunskaper inom Digital Marknadsföring. Även för dig som vill lära dig grunderna.
Priset för Kursen är 1990 kr ink moms.
Kursinnehåll
-
INTRO - Tisdag 20:e aug 08.00-10.00
Introduktion till kursen och trender inom digital marknadsföring 2024. Vad ser vi i branschen och vilka kompetenser kommer vara viktiga i framtiden?
-
PAID SOCIAL - Tisdag 27:e aug 08.00-10.00
Marknadsföring i Meta, TikTok, Snapchat och LinkedIn. Hur sätter vi upp kampanjer, korrekt spårning och vad ska man tänka på kring optimering 2024?
-
SEO - Tisdag 3:e sept 08.00-10.00
SEO är en kritisk komponent inom digital marknadsföring som fokuserar på att förbättra en webbplats synlighet på sökmotorer som Google.
-
GOOGLE ADS - Tisdag 10:e sept 08.00-10.00
Skapa annonser som visas när potentiella kunder söker efter relevanta produkter eller tjänster, vilket ökar din synlighet och trafik till din webbplats via Google
-
GA4 - Tisdag 17:e sept 08.00-10.00
Google Analytics 4 (GA4) är den senaste versionen av Googles analysverktyg, designad för att ge djupare insikter i kundbeteenden över webbplatser och appar.
-
AI - Torsdag 19:e sept 08.00-10.00
Digital marknadsföring och AI, hur kan vi jobba mer effektivt och vilka verkyg finns?
Anmäl dig!
Kursen kostar 1990 kr ink moms.