fbpx

Tillsammans med er tar vi fram syftet med sökordannonsering. Vilka ord är viktiga för dig och din målgrupp – och vilken typ av trafik ska de stötta?

Vi har här listat våra steg i en Google ads-process för att undvika trafik och klick som inte leder till resultat.

Kom igång med SEM

1. Hitta dina sökord

Vi inleder processen med en sökordanalys för att få en inblick i målgruppens sökmönster. Vi tar reda på vilka ord matchar som er och era konkurrenter, allt för att få fram bästa vägen till en slutlig kontakt och affär. Denna analys ligger sedan till grund för vilka ord vi använder för er annonsering.

2. Sätt kampanjerna

Utifrån analysresultatet sätter vi upp kampanjer som vi sedan har under ständigt bevakning för bästa möjliga optimering. Genom att börja brett och smala av efter hand insikterna kommer så ser vi till att slutresultatet blir bästa möjliga. Räkna med minst ett par veckors arbete med att hitta kundernas beteenden och få kampanjer på plats!

3. Go live!

Som vi sa så testar vi gärna fler annonser från start och på flera sökord, för att sedan smala av och optimera. Detta är också en del i det viktiga arbete att se vad kunden gör av sitt besök. Leder till ett köp eller mest ett besök för att se vad ni erbjuder? Insikter längst vägen gör också att annonserna ständigt uppdateras.

4. Håll koll

Självklart måste vi följa upp och analysera vad annonserna ger! Vilka budnivåer på orden är rimliga och vilken trafik ger bara besök utan köp? Att annonsera med sökord är ett ständigt pågående arbete för att lyckas fullt ut. Men gör du det rätt är det fortsatt ett väldigt bra verktyg för att skapa affärer!